Organizing Committee

International Organizing Committee:

• Celia Anteneodo, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, PUC Rio, Brazil.
  • Pablo Cincotta, Universidad Nacional de La Plata, Argentina.
  • Hilda Cerdeira, IFT, Instituto de Física Teórica, São Paulo, SP, Brazil.
  • Mario Cosenza, Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela.
  • Marcel G. Clerc, Universidad de Chile, Santiago, Chile.
  • Jason Gallas, Universidade Federal da Paraiba, Joao Pessoa, Brazil.
  • Marcelo Kuperman, Centro Atómico Bariloche, Instituto Balseiro, Bariloche, Argentina.
  • Elbert Macau, INPE, Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais, São José dos Campos, SP, Brazil.
  • Arturo C. Marti, Facultad de Ciencias, Universidad de la República, Montevideo, Uruguay.
  • José D. Muñoz, Universidad Nacional de Colombia, Bogotá, Colombia.
  • Gerard Olivar, Universidad Nacional de Colombia, Manizales, Colombia.
  • Silvina Ponce, Universidad de Buenos Aires, Buenos Aires, Argentina.
  • Gonzalo M. Ramírez, Universidad Mayor de San Andrés, La Paz, Bolivia.
  • Miguel Vizcardo, Universidad de Arequipa, Arequipa, Perú.

Local Organizing Committee:

• Luis Benet, Universidad Nacional Autónoma de México, Cuernavaca, México.
  • Víctor F. Breña-Medina, Universidad Nacional Autónoma de México, Morelia, Michoacán, México.
  • Renato Calleja, IIMAS, Universidad Nacional Autónoma de México, D. F., México.
  • Luz Del Carmen Gómez Pavón, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, FCE, Puebla, México.
  • José Noé Felipe Herrera Pacheco, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, FCFM, Puebla, México.
  • Guillermo Huerta Cuéllar, Universidad de Guadalajara, Lagos de Moreno, Jalisco, México.
  • Rider Jaimes Reátegui, Universidad de Guadalajara, Lagos de Moreno, Jalisco, México.
  • Alexander V. Kir'yanov, Centro de Investigaciones en Óptica, León, México.
  • José Rubén Luévano, Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco, D.F., México.
  • Gustavo Martínez-Mekler, Universidad Nacional Autónoma de México, Cuernavaca, México.
  • Héctor Moya Cessa, Instituto Nacional de Astrofísica, Óptica y Electrónica, Puebla, México.
  • Jesús Manuel Muñoz Pacheco, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, FCE, Puebla, México.
  • Panayotis Panayotaros, IIMAS, Universidad Nacional Autónoma de México, D. F., México.
  • Carlos L. Pando Lambruschini (Chair of the Organizing Committee), Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, IFUAP, Puebla, México.
  • Ernesto Pérez Chavela, Instituto Tecnológico Autónomo de México, D.F., México.
  • Raúl Rechtman, Universidad Nacional Autónoma de México, Temixco, México.
  • José Fernando Reyes Cortés, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, FCE, Puebla, México.
  • Juan Francisco Rivas Silva, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, IFUAP, Puebla, México.